0

Înapoi

REVIEW BINOCLU LACERTA MARINE 7X50 - DORIN ANGELESCU



Nu sunt un fan al lui 7x fie el si 7x50. Si de fiecare data cand am zis acest lucru, multi colegi au sarit la gatul meu, cel mai probabil pe buna dreptate, explicandu-mi ca un 7x50 este binoclul ideal pentru dotarea oricarei ambarcatiuni marine de la o simpla barca pana la maretele portavioane. Practic un binoclu relativ militar, daca pot zice asa. Si daca nu militar totusi avand unele caracteristici militare printre care cea mai logica este rezistenta la apa care in cazul binoclului de azi ajunge la interesanta calitate “pluteste pe apa” adica un fel de “nescufundabil”? Voi profita azi de faptul ca sunt in posesia unui astfel de binoclu si voi incerca sa vedem ce poate un “nescufundabil”.

Date tehnice:
Diametrul obiectivului: 50mm
Puterea de marire: 7x
Sistem de focalizare: individual pe fiecare ocular
Distanta minima de focalizare: 10m (n.a. – la modelul testat = 7m)
Camp vizual real: 7.5 grade
Camp vizual real la 1000m: 132m
Diametrul pupilei de iesire: 7.14mm
Ocular relief: 23mm
Factor crepuscular: 18.7
Luminozitate: 51
Acoperire suprafete optice: FMC - 99,5%
Sistem Prisme: Porro
Material Prisme: BaK4
Umplut cu azot: da
Transmisie: 93%
Greutate: 1100 grame (n.a. - binoclu plus capace obiectiv = 800 grame)
Alte accesorii: Geanta de transport, Capace protectie, Curea gat, Laveta curatare
Prindere pe trepied: Da
Utilizae cu ochelari: Da, fara pierdere de camp dar cu contact nedistructiv lentile ochelari / eyeshield din cauciuc.
ISTORIC
Lacerta are un istoric cunoscut de mai toti cititorii nostri, nu voi insista decat asupra faptului ca totusi este una din firmele care prezinta o gama acoperitore de binocluri de la cele mai mici pana la cele mai mari si in cazul nostru inclusiv binocluri dedicate unor domenii specifice.
MECANICA
Mecanica este un amestec de metal cu plastic, compozit necesar micsoararii greutatii. Rezistenta mecanica a echipamentului este data de o forma specifica a carcasei prezenta la majoritatea binoclurilor marine cu busola si reticul. Forma cred ca fost generata initial de cei de la Steiner, dar a fost imediat preluata de foarte multe alte firme producatoare de binocluri de timp “marine” de la 8x50 pana la 10x50. Binoclul este usor, cantarind undeva la 800 de grame (cu doar capacele de obiectiv montate) si este sigilat cu kit special negru, peste tot, mai putin la partile in miscare (oculare) unde sunt folosite garnituri. La randul ei cureaua de gat este “nescufundabila”. Acum eu care sunt carcotas, as recomanda sa nu utilizati acest binoclu (sau oricare altul) mizand 100% pe termenul “Nescufundabil”. Sa nu uitam ca si Titanicul avea acelasi caracteristica inainte de start … “Nescufundabil”. Este bine ca acest binoclu este izolat dar incercati pe cat posibil sa nu exagerati cu acest aspect … apa este intotdeauna mai smechera decat ne inchipuim Very Happy. Mecanica binoclului este ferma, poate ceva mai dura decat normal atat la reglajul de clar cat si la cel de dioptrii, dar e posibil ca acest aspect sa se mai diminueze in timp (binoclul testat fiind nou). Dimensiunea mare a corpului ar permite motarea unor prisme foarte mari, cel putin teoretic, in realitate din cauza sistemului de tip sanie (sistem militar – mai rezistent dar si mai mancator de spatiu) acestea sunt normale pentru un bionclu 7-10x50 porro. Insasi contructia acestui corp necesita insa o sanie. Asa cum ziceam un binoclu militar este un bionoclu la care de multe ori sunt mai importante alte caracteristici si nu obligatoriu “luminozitatea maxima” care ne place noua. Priza este placuta, usor de tinut mult timp in mana, generand minimul de tremur. Efectul 3D este superb, constructia mecanica permitand la o dechidere interpupilara normala o distantare foarte mare intre obiective. Cupele eye-shield sunt din cauciuc inalte si ofera o buna aparare antilumina parazita dar pot fi si pliate la minim pentru purtatorii de ochelari. Efectul de “hublou” este pronuntat si placut in pofida latimii mari a corpului (dar atunci cand eyeshildurile sunt lasate jos la maxim).
OPTICA
Optica este luminoasa, cu definitie foarte buna si un contrast pe masura. Exista o tenta de galben specifica sistemelor de zi nederanjanta (mult mai mica decat la IOR, CZ sau alte modele), ce este fara indoiala necesara si foarte utila daca ne gandin fie doar la “luciul apei” pe timp de zi specific domeniului de utilizare. Departe de a altera coloritul original (desi probabil nu l-as recomanda urmaritorilor de pasari) tintul este acolo dar nu influenteaza, pe timp de seara sau noapte, luminozitatea binoclului. Nu exista reflexii interioare si delimitarea campului este ferma cu trecere brusca camp vizual/negru. Acoperirile antireflex sunt albastre si idigo, depuse in strat ferm si isi fac treaba cu prisosinta. Varianta de binoclu care a ajuns la mine are doar reticul (nu are si busola respectiv si reticul de busola). Aici eu am niste probleme. Cum ziceam nefiind nici militar nici marinar, in cazul de fata ma deranjeaza mult acest reticul. Cu atat mai mult cu cat el este perfect desenat pe aproape toata diagonala verticala si orizontala. In mod cert pentru cei ce folosesc acest sistem trebuie ca este mult mai comod de masurat decat de exemplu cu IOR sau NVA (unde reticulul este mai putin vizibil), insa pe mine ma distrage din procesul efectiv de vizualizare, dar revin la idee, fiind un binoclu cu dedicatie speciala (domeniul marin) anumite aspecte trebuie intelese chiar si de carcotasi ca mine. Zona de clar este undeva la 20-21%, o zona de normalitate, astfel incat “placerea de a privi” exista vie si frumos dar asezonata cu un reticul. Pe Astro stele sunt punctiforme, si toate culorile se disting fara probleme, tintul galben “se da pur si simplu la o parte” lasand privitorului maximul de informatie posibil prin acest sistem optic. Personal as fi preferat niste prisme mai mari caci in volumul efectiv al lui Lacerta Marine ar incapea prismele de BA8, dar nu pe sistem sanie.
TESTE
Deci a Lacerta Marine 7x50 fost comparat cu:
1- IOR 7x40
O comparatie nu tocmai cinstita dar interesanta desi Lacerta a depasit violent IOR la toate capitolele (mai putin la camp). Interesant a fost similitudinea privirii prin cele doua binocluri. Lacerta parand un IOR extrem de luminos, cu mult mai mult contrast si definitie putin mai buna. Adancimea de camp este totusi mai mica la Lacerta.
2- Helios Apollo 7x50
Desi Lacerta are putin tint galbui, am ramas destul de impresionat de modul in care Lacerta s-a tinut dupa Helios. Astfel luminozitatea si contrastul lui Helios sunt foarte putin mai bune decat la Lacerta, in timp ce definitia parea asemanatoare. Foarte interesant tinanad cont de pretul lui Lacerta. Helios nu are tenta dar pierde 1 m la camp (ceea ce insa nu este sesizabil Very Happy ).
3- Paralux Open Vision ED 8x42
Paralux a fost depasit la toate capitolele e adevarat cu foarte putin, dar totusi clar si vizibil. “Exista viata si fara ED ?” Very Happy
4- Carl Zeiss NVA DF 7x40
Aici am dat un fel de egalitate pe toate fronturile desi NVA nu are tint si dispune de un camp vizibil mai mare. In acelasi timp adancimea de clar este mai mare la NVA cu destul de putin. Efectul 3D este asemanator in contextul in care Lacerta nu apeleaza la trucuri optice (curbura specifica lui NVA care amplifica senzatia 3D).
5- Carl Zeiss Jena 7x40 BGA
BGA a fost depasit la toate capitolele cantitatea mare de tint galben dezavantajandu-l enorm. Lacerta a depasit BGA -ul inclusiv la definitie ceea ce m-a surprins placut.
CONCLUZII
In mod clar din ce in ce mai evident este faptul ca noile generatii de binocluri depasesc binoclurile clasice mai vechi. Istoria se rescrie zi de zi si mai ales la preturi mici. In final Lacerta Marine 7x50 este un binoclu de circa 100 Euro care utilizand o tehnologie moderna se vine cu acelasi pret ca un IOR 7x40, dar Lacerta este net superior batranului militar din mai toate punctele de vedere si inclusiv in mod Astro. In final trebuie sa recunosc ca este un binoclu recomandat cu incedere in clasa sa: 7x50.


Cei mai populari producatori

  • Sky-Watcher
  • Celestron
  • LACERTA
  • BTC
  • Baader Planetarium
  • Delta Optical

Coşul meu
Empty cart icon
Coşul tău este gol
Subtotal: RON
Transportul şi discountul vor fi calculate pe pagina de comandă
Comandă
Alege limba
Favorite
nowishlist
Politica de confidenţialitate Termeni şi condiţii Politica de returnare